torsdag 30 april 2009

Trevlig Valborg och allt sånt där..


Själv åkte jag på att jobba hela Valborgshelgen. Såna här gånger hade det varit riktigt nice att vara statligt anställd. För på inga andra arbetsplatser har man väl så mycket ledigt. Å andra sidan har man betydligt mindre i lön.

Nåväl, det här skulle inte bli ett inlägg om statlig sektor kontra privat sektor som arbetsgivare utan bara en liten notis om att jag är översvämmad med jobb och inte kommer att höras av förrän tidigast nästa vecka. Ni klarar er till dess.

Tänkte i alla fall att jag skulle tipsa alla Valborgs-firande individer (om de existerar fortfarande) om ett gott vitt mousserande. Eftersom jag, när jag införskaffar alkohol på systemet, enbart memorerar hur etiketten ser ut och systembolaget inte har bilder på sin mer än lovligt omoderna hemsida så får jag istället försöka gissa vad champagnen heter.

Tror det är Louis Bouillot Crémant de Bourgogne Brut (
nr 7688) jag tänker på. Ja, vi säger att det är den. Prisvärd, lättdrucken och en riktig höjdare med lite jordgubbar till. Seså, ut med er i parkerna. Sitt inte här och dräll. Nu har jag inte tid med er längre. Jag ska jobba. Sjas!

Inga kommentarer: